Reklamációs szabályzat
a BONAMI.CZ, a.s. társaság
székhelye:
Újezd 450/40,
Praha 1 – Malá Strana,
PSČ 118 00 ČR
regisztrációs száma: 242 30 111,
e-mail: kisokos@bonami.hu
honlap: https://www.bonami.hu
panaszkezelési ügyosztály címe: BONAMI.CZ a.s. - DPD Depó Győr, 9021 Győr, Koronczói út 01628/9 hrsz. Koronczói Ipari Park.
jegyezve a Prágai Városi Bíróság által vezetett cégnyilvántartásban, a B szakasz, 18575. sz. bejegyzés (továbbiakban „Eladó"), ezen reklamációs szabályzat szabályozza az Eladó és más személyek ( továbbiakban „Vevő") ") közötti adásvételi szerződések megkötésekor keletkezett hibákat, az eladó felelősségével kapcsolatos egyéb jogokat és kötelezettségeket, amelyek meghaladják a https://www.bonami.hu/c/uzleti-feltetelek weboldalon elérhető feltételeket ("ÁSZF"). (a továbbiakban: „reklamációs ejárás“)
Dokumentum előzmények
Verzió: 1.0
Érvényesség dátuma: 2022.04.19.
Kiállította: Matěj Vácha
Megjegyzés: AK PKK
Verzió: 1.1
Érvényesség dátuma: 2023.11.01.
Verzió: 1.2
Érvényesség dátuma: 2024.11.19.
1. Ez a reklamációs szabályzat a felek között az adásvételi szerződéssel vagy annak alapján fennálló kapcsolatokat szabályozza, egyrészt az eladóval, másrészt a Vevővel, aki az alkalmazandó jognak megfelelően fogyasztónak vagy vállalkozásnak minősül ( a továbbiakban együttesen: „Vevő”).
1.1 Az esetben, ha a Vevő nem a végleges fogyasztó, akkor a jelen reklamációs szabályzat és az Általános Szerződési Feltételek által nem szabályozott kapcsolatokat a BONAMI.CZ weboldalon: https://www.bonami.cz/i/podminky elérhető, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) előírásai szabályozzák.
1.2 Az eladó és a Vevő - fogyasztó között fennálló jogviszonyokat, amelyeket ezen panaszkezelési szabályzat vagy az üzleti feltételek kifejezetten nem szabályoznak, a Polgári Törvénykönyv és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban:„fogyasztóvédelmi törvény“), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet („Korm. rendelet“) és a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet erre vonatkozó rendelkezései szabályozzák.
2. A jelen reklamációs szabályzat által nem szabályozott jogokra és kötelezettségekre a Szerződési Feltételek és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók, amelyek:
Polgári törvénykönyv – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény
Fogyasztóvédelmi törvény -a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. 634/1992 sz.törvény
Korm. rendelet - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet
373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet: a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. Rendelet
GDPR -AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) az egyének védelméről a személyes adatok feldolgozásáról és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendelet, valamint a 95/46/ EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló rendelet.3. A panaszkezelési szabályzat az Általános Szerződési Feltételek elengedhetetlen része. Az adásvételi szerződés megkötésével a Vevő elfogadja a Általános Szerződési Feltételeket és a jelen Panaszkezelési szabályzatot, és megerősíti, hogy azokat ismeri.
4. Az Általános Szerződési Feltételek
itt érhetők el.
5. További információk az eladó weboldalán
itt találhatók.
6. A Bonami.hu online áruház (mint eladó) vásárlója, vagy az a) a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) pontjában, vagy a Ptk. 8:1§ 3. pontjában meghatározott fogyasztó (a továbbiakban:
„Vevő-fogyasztó“),vagy a Vevő-vállalkozó, aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor az önálló foglalkozása, illetve gazdasági tevékenysége körében felmerülő célokból jár el vagy nem természetes személy (a továbbiakban: Vevő-vállalkozó). A Vevő-fogyasztó és a Vevő-vállalkozó együttesen
"Vevő" - ként van jelölve.
7.. Az Eladó az adásvételi szerződés megkötése és annak teljesítése során üzleti tevékenysége körében jár el. Az eladó olyan vállalkozó, aki közvetlenül, vagy más vállalkozók közreműködésével árut szállít a Vevőnek.
A reklamációnak tartalmaznia kell
Megrendelés száma
Áru megrendelésének/megvásárlásának dátuma
Megvásárolt áru számlája
Az áru átvételének időpontja
Utó- és vezetéknév
Telefon, e-mail
Az áru neve
A hiba ismertetése
Kérjük, adja meg, hogy az árut 2. és 3. minőségű áruként vásárolta, valamint tüntesse fel az áru 2. és 3. minőségű áruként való besorolásának okát, azaz hogy milyen hiba (pl. felületi esztétikai sérülés) jellemzi.
Panasz benyújtása esetén nagyon hasznos, ha a hibás vagy hiányzó elemet közvetlenül az összeszerelési útmutatóban jelöli meg, és azt a panaszával együtt megküldi számunkra. Ez felgyorsítja az egész panaszkezelési eljárást.
Panasz esetén nagy segítségünkre szolgál, ha a panasz a következőket is tartalmazza:
A megvásárolt áru hibáját vagy sérülését bemutató fényképek,
Az áru csomagolásán található gyártási címke vagy annak másolata/fényképe (ha rendelkezésre áll),
A szállítási csomagolás fotódokumentációja szállítási címkével együtt, beleértve a belső kitöltő anyagot is (ha sérült az áru).
Panasza rendezéséhez igénybe veheti a Panaszkezelési űrlapot (letölthető a profiljában a megrendelési adatok között, az eladó weboldalán vagy a jelen panaszkezelési szabályzat végén). A Panaszkezelési űrlap használata megkönnyíti és felgyorsítja a panaszkezelési eljárást. Ezért e lehetőség igénybe vételét javasoljuk.
A reklamált termék csomagolása
A reklamált terméket a reklamációra való küldés során megfelelően kell csomagolni. Felhasználható az eredeti csomagolóanyag. Ha az eredeti csomagolás már nem használható fel, cserélni kell a csomagolást, hogy a termék megfelelően legyen védve az eladónak történő visszaszállításkor és ne szenvedjen esetleges további károkat.
Ha nem biztos abban, hogy a visszaküldött termék csomagolása megfelelő, kérjük, látogasson el honlapunkra, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségen: kisokos@bonami.hu. I. A termék minősége átvételkor
1. A szerződő feleknek a hibás teljesítésből eredő jogaikra és kötelezettségeire az általánosan kötelező erejű jogszabályok vonatkoznak, főként a Polgári Törvénykönyv 6:157. - 6:178. §.
2. A reklamációs szabályzat az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó rendelkezéseit követi, amelyek itt találhatók:
https://www.bonami.hu/c/uzleti-feltetelek.
3. Az Eladó a Vevővel szemben felel azért, ha az áru a kézhezvételekor hibás. A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, fogyasztó és vállalkozás között áru adásvételére vagy digitális tartalom szolgáltatására kötött szerződések esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen, a vásárló a hiba tudomásra jutásától 2 hónapos határidővel köteles a hibát bejelenteni.
3.1. Különösen az eladó felel a vásárlóval szemben azért, ha abban az időpontban, amikor a Vevő átvette az árut:
3.1.1. az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben a felek megállapodtak, megállapodás hiányában pedig a tulajdonságai megfelelnek az Eladó vagy a gyártó által leírt vagy a Vevő által az áru jellege és az Eladó és a gyártó által közzétett reklámok alapján elvárt tulajdonságoknak,
3.1.2. az áru az Eladó által megadott célra, vagy arra a célra alkalmas, amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják,
3.1.3. az áru minősége vagy kivitelezése megfelel a megállapodás szerinti mintának vagy modellnek, amennyiben a minőség vagy a kivitel megállapodás szerinti mintához vagy modellhez kötött,
3.1.4. az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú, és
3.1.5. áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.
3.2. A reklamációs szabályok, I.3. cikkelyében említett rendelkezések nem vonatkoznak azokra a termékekre, amelyek hibás mivoltuk miatt alacsonyabb áron kerülnek értékesítésre és a hibáról a Vevő tudott, a szokásos használat következében elhasználódott árukra, a használt áruk esetében a használat vagy elhasználódás mértékével arányos hibákra, amelyekkel az áru a Vevő általi átvételkor rendelkezett, vagy amennyiben ez az áru jellegéből ered, továbbá ha a hibát a Vevő a szerződéskötéskor ismerte vagy ismernie kellett, vagy a hibát a Vevő okozta.
4. A Vevő köteles a hibát haladéktalanul jelenteni az eladónak, miután azt észlelte, vagy azt észlelhette volna, ha kellő körültekintéssel és kellő időben elvégzi az áru átvizsgálását. A Vevő a hiba bejelentésekor, vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül közli az Eladóval, hogy mely jogát választotta. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
5. A Vevőnek jogában áll a termék kijavítását vagy kicserélését kérni, kivéve ha a választott szavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet vagy az ár arányos leszállítását igényelheti, a hibát - Vevő - fogyasztóval kötött, ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés kivételével - az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélve, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ha a hiba csak az áru egy különálló részét érinti, a Vevő csak ezen rész cseréjét vagy javítását kérheti. Amennyiben a csere nem lehetséges, a Vevő jogosult elállni a szerződéstől. A Vevő - fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha:
5.1. . az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy az Eladó részben vagy egészben nem nem biztosította saját költségére áru visszavételét,
5.2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét (kijavítását);
5.3. a teljesítési hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
5.4. Az Eladó nem vállalja az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy az Eladó észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
6. A Vevő jelentéktelen hiba miatt, vagy amennyiben az áru késedelem nélkül javítható, nem jogosult elállni a szerződéstől.
7. A Vevőnek jogában áll új áru szállítását vagy alkatrész cseréjét kérni javítható hiba esetén is, ha a javítást követően ismétlődően előforduló hiba vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni az árut. Ebben az esetben a Vevő jogosult a szerződéstől való elállásra is.
8. Ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a Vevő csak a rész cseréjét kérheti. Ha a csere nem lehetséges, a Vevő jogosult elállni a szerződéstől, vagy jogosult a méltányos árengedményre, kivéve, ha a hiba miatt a termék nem használható. Ha azonban a hiba jellege miatt ésszerűtlen, különösen - ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül javítható - a Vevő csak a hiba ingyenes kijavítását kérheti.
9. Ha a Vevő nem áll el a szerződéstől, vagy nem él azon jogával, hogy új, hibátlan terméket kapjon, annak részét cserélje vagy javítsa, akkor méltányos árengedményt kérhet. A Vevőnek joga van méltányos árengedményre akkor is, ha az eladó nem képest új, hibátlan terméket szállítani, nem cseréli ki annak részét vagy nem javítja meg a terméket, vagy ha az eladó elfogadható határidőn belül nem orvosolja a hibát, vagy ha a Vevő számára az orvoslás jelentős nehézségeket vagy érdeksérelmet okozna.
10. A Polgári Törvénykönyv 6:166. §§-a alapján a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni, a közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
11. Használt és leértékelt áruk hibája esetében a Vevő termékcsere helyett arányos árengedményre jogosult.
12. Az eladó nem köteles eleget tenni a Vevő igényének, ha bizonyítja, hogy a Vevő az áru átvétele előtt tudott az áru hibájáról, vagy a hibát a Vevő okozta.
II. Minőségi garancia
1. Az eladó garantálja a minőséget minden termékre vonatkozóan és ennek alapján az eladó vállalja, hogy a termék az adott időtartamra mindennapi használatra alkalmas, vagy hogy megtartja szokványos tulajdonságait.
2. A Vevő - fogyasztó jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hibákra vonatkozó jogát – jótállást - a 10/2024. (VI. 28.) IM rendeletben meghatározott tartós fogyasztási cikkek esetén 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két éven, 250 000 forint eladási ár felett három éven belül gyakorolni, kivéve, ha a jótállási jegyen ennél hosszabb jótállási idő szerepel, vagy ha az egyes árucikkek esetében ennél hosszabb jótállási időről rendelkeznek (például a csomagoláson).
3. Azon Vevők esetében, akik a szerződés teljesítése és teljesítése során kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenységük keretében járnak el, a jótállási idő 24 hónap.
4. A minőségi garancia nem vonatkozik azokra az árukra, amelyek megjelölt hibájuk miatt az Eladó csökkentett áron ad el, és a Vevő az áru hibáját ismerte.
5. A jótállás a termék Vevő, vagy a Vevő által megjelölt harmadik személy általi átvételekor kezdődik.
III. A hibákból eredő követelések
1. Súlyos szerződésszegés esetén a Vevőnek joga van (a hiba javíthatóságától függetlenül): egy hibátlan, új termékre, vagy hiányzó elem szállítására; a termék ingyenes javítására; a vételárból leszámított arányos kedvezményre; illetve elállni a szerződéstől.
2. Súlyos az a szerződésszegés, amiről az Eladónak már a szerződés megkötésekor tudomása volt, vagy megfelelő gondosság mellett tudnia kellett volna; más esetben vélelmezhető, hogy a szerződésszegés nem súlyos.
3. A nem súlyos szerződésszegés esetén a Vevőnek jogában áll (függetlenül a hiba javíthatóságától) a hiba kijavítására, a termék kicserélésére vagy ésszerű árengedményre. Amennyiben az Eladó ésszerű időben nem orvosolja a hibát, vagy megtagadja a hiba kijavítását, úgy a Vevő arányos árkedvezményre jogosult, illetve elállhat a szerződéstől.
4. A Vevő értesíti az Eladót a döntéséről a hiba bejelentésekor, vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba bejelentését követően. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
5. Amennyiben a Vevő nem él a súlyos szerződésszegésre vonatkozó jogával a fent meghatározott elévülési időn belül, úgy a nem súlyos szerződésszegésből eredő joga áll fenn, és első lépcsőként kijavítást vagy kicserélést kérhet.
6. Ha a javított hiba újra és többször is megismétődik a javítást vagy a cserét követően , a Vevő élhet a vételárra vonatkozó árengedményhez való jogával vagy elállhat a szerződéstől.
7. Az Eladó nem felelős a következő hibákért, és ugyanakkor ezekre nem érvényes a minőségi garancia:
7.1. a termék szokványos használatából eredő amortizálódás;
7.2. a leszállított árú termékek hibái (amennyiben a leszállított ár a hibára való tekintettel történik, és erre a Vevő figyelmét Eladó felhívta);
7.3. A termék olyan hibáiért, amik olyan, a Vevő általi összeszerelésből adódtak, vagy annak következményeként, ami nem része az adásvételi szerződésnek és a hiba az összeszerelési utasítás be nem tartása végett keletkezett;
7.4. a Vevő által okozott hibákra és sérülésekre, beleértve a nem a használati utasítás szerinti használatot, vagy amennyiben a Vevőnek tudomása volt a hibákról a termék átvétele előtt; vagy
7.5. a hiba a termék természetéből eredő.
Hibákból eredő követelések jótállás esetén:
A jótállási időszak a terméknek a Vevő vagy harmadik fél által kijelölt személy általi átvételétől kezdődik.
Ha a jótállási idő alatt a tartós fogyasztási cikk első javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a vállalkozás azt 8 napon belül kicseréli. Ha cserére nincs lehetőség, a vállalkozás a vételárat 8 napon belül a Vevő-fogyasztónak visszatéríti.
Ha a tartós fogyasztási cikk háromszori kijavítás után ismét meghibásodik, a vállalkozás azt 8 napon belül kicseréli, ha cserére nincs mód, a vállalkozás a vételárat 8 napon belül a Vevő-fogyasztónak visszatérít.
Ha a tartós fogyasztási cikk kijavítása 30 napon belül nem történik meg, a vállalkozás azt további 8 napon belül kicseréli, vagy ha a cserére nincs mód, a vállalkozás a vételárat a cserére nyitva álló 8 napos határidőn belül a Vevő-fogyasztónak visszatéríti. Visszatérítésnél a jótállási jegyen, ennek hiányában az ellenérték megfizetését igazoló bizonylaton (számlán, nyugtán) feltüntetett vételár az irányadó. A termék online vásárlás esetén is visszaadható a vállalkozás üzletében jótállási igény érvényesítésre.
A fentiek nem vonatkoznak a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott kivételekre.
IV. A reklamáció érvényesítése
1. Az áruk hibáinak felelõsségét az Eladó viseli. Ha azonban az eladónak kiállított, a hibákért való felelősségre való jogosultság terjedelméről szóló igazoláson egy másik személy van megadva mint a hibajavításért felelős személy, aki az Eladónál, vagy a Vevőhöz közelebb lévő helyen van, a Vevő nála érvényesíti a hibajavítási jogát. Kivéve azokat az eseteket, amikor az előző mondat szerint a másik személy kerül kijelölésre a hiba javítására, az eladó köteles a panaszt bármely üzemében elfogadni, ahol a reklamáció elfogadható, tekintettel a terméket vagy a szolgáltatást illető választékra, esetleg a székhelyén, vagy a vállalkozás megadott helyén. Az Eladó köteles írásbeli visszaigazolást adni a Vevőnek, a reklamáció időpontjáról, mi a panasz tárgya és milyen szavatossági igényt választott; továbbá a reklamáció rendezésének és annak módjának feltehető dátumáról, ide értve a a javítás elvégzésének dátumát, időtartamát, a reklamáció esetleges írásbeli elutasítását. Ez a kötelezettség az eladó által javításra kijelölt más személyekre is vonatkozik.
2. Termék hibáinak felelősségéből eredő jogait a Vevő konkrétan az alábbi címen érvényesítheti:
2.1. személyesen:
BONAMI.CZ a.s. - DPD Depó Győr, 9021 Győr, Koronczói út 01628/9 hrsz. Koronczói Ipari Park.
2.2. telefonon: 06 1 550 7606
2.3. elektronikusan: kisokos@bonami.hu .
3. A Vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni a hibás teljesítéshez fűződő jogait (reklamálni a terméket) az Eladónál, előző pont szerint. Amennyiben ez lehetséges, és a Vevőnek ez nem okoz nehézséget, a Vevő köteles az árut az Eladónak átadni közvetlenül ahol reklamál, vagy a reklamált terméket postázni az alábbi címre:
BONAMI.CZ a.s. - DPD Depó Győr
9021 Győr
Koronczói út 01628/9 hrsz.
Koronczói Ipari Park.
4. A Vevő köteles bemutatni a vásárlást igazoló bizonylatot, amennyiben azzal rendelkezik a jótállási lapot, vagy más módon bizonyítani, hogy a terméket az Eladótól vásárolta, akinél érvényesíti a reklamációt, és hogy nem járt le a termékre alkalmazandó szavatossági idő. A panasz kezelésének határideje a reklamáció benyújtásának pillanatától kezdődik.
5. A Vevő köteles az általa reklamált hibát és annak mértékét a sérült termék bemutatásával bizonyítani, pl. fotódokumentációval, amelyen a hiba/károsodás bizonyíthatóan látható. A reklamációs eljárás nem indítható el a reklamált hiba és annak megjelölésének hiányában.
6. Panasz benyújtásakor a Vevő közli a megrendelés számát, nevét és vezetéknevét, elérhetőségeit (telefon, e-mail), az áru megnevezését, az áru megrendelésének és kézhezvételének dátumát, a hiba leírását, esetleg fotókat a reklamált hibáról, továbbá kérelmet a reklamáció rendezésének módjára.
7. A Vevő köteles a reklamált terméket eredeti csomagolásba vagy saját csomagolásba csomagolni, hogy a termék ne sérüljön meg - pl. a bútorokat kemény kartondobozba. A Vevő köteles figyelembe venni az Eladó weboldalán elérhető, az áruk csomagolására vonatkozó utasításokat. A reklamált terméket tisztán és hiánytalanul kell becsomagolni. A reklamáció elutasítható erősen szennyezett és higiéniai szempontból hibás áruk küldése esetében, amennyiben azok a Vevőnek felróhatóak. Ebben az esetben az Eladó visszaküldi az árut a Vevő címére. Amennyiben nem a legolcsóbb szállítási módot választja, Vevő nem jogosult a szállítási költségek megtérítésére. Az Eladó saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
8. A reklamált hiba jellegétől és a reklamáció kezelésének módjától függően az árut az összes alkotóelemmel és tartozékkal együtt kell visszaküldeni.
9. A reklamált terméket az alábbi címre kell küldeni:
BONAMI.CZ a.s. - DPD Depó Győr
9021 Győr
Koronczói út 01628/9 hrsz.
Koronczói Ipari Park
A 10 kg-ot meg nem haladó áruknak az Eladó részére történő szállítása esetén a Vevőnek ajánlott a reklamáció tárgyát képező árut a ** szolgáltatáson keresztül elküldeni; a Vevő egyszerűen elviszi a csomagolt árut a ** bármelyik fiókjába, megadja az azonosító számot: **, és a ** ezt követően intézkedik az áru Eladó részére történő kézbesítéséről. A túlméretes áruk átvételével kapcsolatban kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Eladó ügyfélszolgálatával a kisokos@bonami.hu címen, és várja meg a további utasításokat.
9.1 A reklamált terméket nem ajánlott utánvéttel küldeni, mert, az ilyen jellegű küldeményeket a címzett visszaküldi a feladónak és ezzel a reklamáció időtartama feleslegesen meghosszabodik.
V. A reklamáció kezelése
1. Az illetékes munkatárs azonnal, indokolt esetekben 3 munkanapon belül dönt a reklamációról - ez az időszak nem tartalmazza a hiba szakértői értékeléséhez szükséges időt.
A reklamáció elbírálása a reklamáció elfogadását vagy elutasítását jelenti a hiba elbírálása és a hibás teljesítés jogának fennállása alapján. Az Eladó köteles írásbeli visszaigazolást adni a Vevőnek a reklamáció benyújtásának időpontjáról, a reklamáció tárgyáról és reklamáció kezelésésnek módjáról; továbbá az Eladó köteles igazolást adni a panasz rendezésének dátumáról és módjáról, ideértve a javítás és annak időtartamának megerősítését, vagy írásbeli indoklást a panasz elutasításáról. Az e pontban meghatározott eljárás nem alkalmazandó, ha a Vevővel való megegyezés alapján más módszer kerül alkalmazásra a hibaelhárításnál, ide értve a vásárlási kedvezményt, vagy más előnyöket.
2. A reklamációt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a benyújtás napjától számított 30 napon (jótállási igények érvényesítése esetén a jogszabályban rögzített határidőn) belül kell rendezni, kivéve, ha az Eladó és a Vevő hosszabb időtartamban állapodott meg. Ennek az időszaknak a hiábavaló lejártát a szerződés súlyos megsértésének kell tekinteni. A reklamáció bejelentésének Eladóhoz való beérkezésést követő nap a 30 napos határidő első napja. Ha határidő vége nem munkanapra esik, a határidő az azt követő munkanapon ér véget. Ezen határidők betartásának feltétele azonban, hogy a Vevő - fogyasztó a panasz feldolgozásához szükséges együttműködést és segítséget megadta az Eladónak, azaz különösen, hogy lehetővé tette az Eladó számára a kifogásolt termék felülvizsgálatát.
3. A jótállás időtartama meghosszabbodik a reklamáció kezdetétől, annak rendezéséig, vagy addig az időig, amíg a Vevő köteles átvenni a javított terméket. A termék vagy alkatrész cseréje esetén az eladó felelőssége olyan, mintha új terméket vagy annak részét értékesítené.
4. Amennyiben a reklamációban feltüntetett információkat vagy adatokat kell megadni, az Eladó felkéri a Vevőt azok megadására, a szükséges mértékben. Ez az időszak nem része a reklamáció rendezésének időtartamának.
5. Indokolt reklamáció esetén a Vevő jogosult a jogai érvényesítése során felmerült költségek megtérítésére.
6. A Vevőnek joga van az áru szállítási költségének megtérítésére, amennyiben a reklamáció indokolt.
7. Ha a Vevő nem az Eladó által felkínált lehető legolcsóbb visszatérítési módot választja, az Eladó csupán a legolcsóbb kézbesítési formának megfelelő költségeket téríti meg.
8. A beérkezett reklamációra adott választ a Vevő által, a panaszban megadott posta címre, valamint a panaszban megadott e-mail címre kell megküldeni, más esetben a Vevőnek a felhasználói felületen vagy a megrendelésben megadott e-mail címére.
VI. A szerződéstől történő elállás
1. A VI. cikk rendelkezéseit azokban az esetekben kell alkalmazni, amikor az adásvételi szerződést az Eladóval a fogyasztó köti meg. A fogyasztó a törvény és a Bonami.cz üzleti feltételei szerint az a Vevő, aki nem vállalkozó, és megfelel a fogyasztóvédelemről szóló, 1997. évi CLV törvényben meghatározott fogyasztó meghatározásának, az az olyan természetes személy, aki nem vállalkozó vagy önálló vállalkozó.
1.1 A Vevő- fogyasztó és vállalkozó is – VII. cikk szerint 365 napon belül elállhat a szerződéstől.
2. A gyári másodkategóriás (II. minőség) és harmadkategóriűs (III. minőségű) árucikkek esetében csak a törvényes 14 napos határidő vonatkozik a szerződéstől való elállásra az e-shop vagy a buy-and-sell szerverek használatával végrehajtott értékesítések tekintetében.
3. A szerződéstől való elállás törvényes jogával és a szerződéstől való elállás mintájával kapcsolatos információkat az Általános Szerződési feltételek is tartalmazzák (az üzleti feltételek melléklete), és itt érhetők el: https://www.bonami.hu/c/uzleti-feltetelek .
4. A Vevő – fogyasztó indokolás nélkül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől az azt követő naptól számított 14 napon belül, hogy a Vevő, vagy az általa kijelölt harmadik fél átveszi az árut. Amennyiben több termék az adásvételi szerződés tárgya, vagy több részletben került kézbesítésre, akkor ez az időszak az utolsó termék vagy részlet áruszállítás kézhezvételének napjától számítandó. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
5. A Vevő-fogyasztó tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint – többek között - az alábbi esetekben nem lehetséges az adásvételi szerződéstől elállni:
5.1. Jelentéktelen hiba miatt (Ptk. 6:159. § (3))
5.2 olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
5.3. a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék (így különösen emberi vagy állati fogyasztásra alkalmas termékek) tekintetében,
5.4 olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (így különösen: tisztítószerek, higiéniai termékek, fehérneműk, alsóruházati termékek, szőrzetnyírók, borotvák, fogkefék),
5.5 olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
5.6 a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta, vagy
5.7 olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (így különösen az egyedi igények alapján összeállított számítógép konfigurációk és szoftverek esetében).
6. Az elállási jog gyakorlása érdekében a Vevő – fogyasztónak értesítenie kell a szerződéstől történő elállásáról a Bonami társaságot – Bonami – reklamációs osztály, BONAMI.CZ a.s. - DPD Depó Győr, 9021 Győr, Koronczói út 01628/9 hrsz. Koronczói Ipari Park., e-mail: kisokos@bionami.hu, telefon: 06 1 550 7606. ; az értesítés formája egyoldalú jogi aktus (például egy postai szolgáltatón keresztül küldött levél vagy e-mail). A Vevő – fogyasztó a mellékelt formanyomtatványt is használhatja, mely az adásvételi szerződéstől történő elállásra vonatkozik.
7. Az elállási határidő betartása érdekében az adásvételi szerződéstől történő elállásról szóló értesítést a vonatkozó időszak vége előtt meg kell küldeni. Vevő az adásvételi szerződéstől való elállást az Eladó e-mail címére is elküldheti: kisokos@bionami.hu.
8. A Vevő-fogyasztó köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállás időpontjától számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Vevő-vásárló az árut a 14 nap lejárta előtt postára adja.
9. Ha a Vevő – fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a szerződéstől történő elállásról szóló értesítés Eladó általi kézhezvételétől számított 14 napon belül visszajuttatja a Vevőnek az általa befizetett teljes összeget, beleértve a szállítási költségeket is (kivéve azokat a költségeket, amik abból eredtek, hogy a Vevő nem az Eladó által kínált legolcsóbb standard szállítási költségeket választotta).
10. Az összeg visszafizetése során az Eladó ugyanazt a fizetési formát használja, amelyet a Vevő az eredeti tranzakció végrehajtásához használt, amennyiben az Eladó másként nem rendelkezik és ehhez a Vevő – fogyasztó kifejezetten hozzájárult. A Vevő – fogyasztó kérésére a pénzeszközök visszatérítése bankszámlára történik. Az Eladó már az áru Vevő – fogyasztó általi visszaküldése során jogosult a teljesítés Vevőnek történő visszatérítésére, vagy más módon is, amennyiben ezzel a Vevő – fogyasztó egyetért és a Vevő – fogyasztó részére nem vet fel további költségeket. Készpénzes fizetés esetén a Vevő – fogyasztó beleegyezik abba, hogy a visszatérítés átutalással, az adásvételi szerződéstől történő elállásban/reklamációs jegyzőkönyvben megadott bankszámlára történik.
11. Amennyiben a Vevő - fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogával él, részére visszajár a termékért fizetett vételáron kívül a szállításért vagy az adott fizetési módért külön fizetett költség is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő - fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). Az áru visszaküldésének közvetlen költségeit azonban a Vevő – fogyasztó viseli még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan nem küldhető vissza a szokásos postai úton (túlméretes áruszállítmányok). Az Eladó ezeket a költségeket a Vevőnek nem téríti meg, még utólag sem. Az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket a Vevő-fogyasztó által választott fuvarozó árjegyzéke határozza meg, míg a túlméretes áruszállítmányok esetében a szállítási költségeket egyedileg kell kiszámítani a méretek és a súly alapján.
12. Az Eladó csak a visszaküldött áruk kézhezvétele után köteles teljesíteni a visszafizetést, vagy azt követően, hogy a Vevő bizonyítja, hogy az árut visszaküldte – attól függően, hogy melyik következik be előbb. Az Eladó köteles a pénzösszegeket indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az áru címére történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszautalni.
13. A Vevő felel az áru értékének bármilyen csökkenéséért, amelyet az áru jellegének és tulajdonságainak – beleértve azok funkcionalitását is – ismerete hiányából eredő nem megfelelő kezelése okoz.
14. Ha az Eladó a szerződéstől való elállás előtt az áru minőségének kompenzálása miatt árengedményt ad az árura, ezt az összeget az adásvételi szerződéstől való későbbi elálláskor le kell vonni, és a nyújtott árengedménnyel csökkentett pénzösszeget vissza kell téríteni a Vevő-fogyasztónak.
15. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az adásvételi szerződéstől való elállásra nyitva álló meghosszabbított határidőn belül a vételár visszatérítését a jelen szerződés VI. pontjának (13) bekezdése szerint csökkentse.
16. A Vevő-fogyasztó beleegyezik, hogy készpénzfizetés esetén a visszatérítést átutalással utalják át a szerződéstől való elállásról szóló értesítésben megjelölt bankszámlájára.
17. Ha a Vevőnek az áruval együtt ajándékot is adnak, akkor az Eladó és a Vevő közötti ajándékozási szerződés olyan utólagos feltétellel jön létre, amely kimondja, hogy ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az ajándékozási szerződés az ilyen ajándék tekintetében hatályát veszti, és a Vevő-fogyasztó köteles az áruval együtt adott ajándékot az Eladónak visszaszolgáltatni.
VII. Elállási jogosultság 365 napon belül
1. A Vevő (fogyasztó és a vállalkozó is) jogosult a törvényben előírt határidőn túl, indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől, a Vevő-fogyasztó / vállalkozó vagy az általa kijelölt harmadik fél által átvett áru napját követő naptól számított 365, illetve 45 napon belül. A VI. szakasz szerinti 14 napon belüli indokolás nélküli elállási lehetőség nem vonatkozik a Vevő-vállalkozóra. A 365 napon vagy 45 napon belüli elállással kapcsolatban a Vevő-vállalkozókra az alábbiakban említett rendelkezések megfelelően alkalmazandók.
2. Vevő-fogyasztónak és a Vevő-vállalkozónak is joga van az árut indoklás nélkül visszaküldeni az azt követő 365 napon belül, hogy a Vevő-fogyasztó/vevő-vállalkozó vagy az általa megbízott harmadik személy átvette az árut; ez nem vonatkozik a 2.1. és 2.2. pontban említett következő árura:
2.1. a Drogéria és kozmetika menüpont alatt található termékek továbbá konyhablokkok (összeszerelésre kész konyhabútorok) esetében csak a törtvényben meghatározott, 14 napos elállási határidő alkalmazandó,
2.2. a matrac megjelölésű termékek esetében a Vevő – fogyasztó és vállalkozó – az itt megjelölt esetben jogosult a törvényben előírt határidőn túl, indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől, a Vevő-fogyasztó / vállalkozó vagy az általa kijelölt harmadik fél által átvett áru napját követő naptól számított 45 napon belül,
2.3. Egyéb árucikkek esetében az árucikkek visszaküldésének határideje 365 nap, kivéve, ha a jelen panaszkezelési szabályzat másként rendelkezik.
3. Abban az esetben, ha az előző pontban említett vásárlástól számított 14 napos törvényes határidőn túl a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, a visszafizetés módja a visszaküldött áru értékének megfelelő jóváírás az Eladónál létrehozott ügyfélprofiljához csatolt számláján, és a jóváírás a következő vásárláskor felhasználható. Az ilyen formán szerzett hűségpontok a következő, Eladótól történő vásárlás során használhatók fel, a hűségpontok jóváírását követő 6 hónapon belül. Ezt követően minden fel nem használt hűségpont elévül. A Vevő bármikor ellenőrizheti a fennmaradó hűségpontok összegét a felhasználói fiókjában. A hűségpontok formájában történő pénzvisszatérítés feltétele, hogy a Vevő rendelkezzen felhasználói fiókkal az Eladónál. Az Eladó dönthet úgy is, hogy a Vevő-fogyasztó / vállalkozó kérésére az összeg visszautalásra kerül a formanyomtatványon feltüntetett bankszámlára. A formanyomtatvány a szerződéstől való elállásra, valamint mint reklamációs jegyzőkönyv is szolgál. A törvényes időszakon túli szerződéstől való elállás feltételeit az alább meghatározott feltételek szabályozzák:
3.1. Az áru értékéből történő levonások (csak a jelen reklamációs szabályzat értelmében, az adásvételi szerződésből, a törvényben előírt 14 napos időszakon túli elállás esetén alkalmazható):
3.1.1. Abban az esetben, ha az áru nem az eredeti csomagolásban kerül visszaküldésre, a termék vételárának 15%-a levonásra kerülhet. A Vevőnek (fogyasztó / vállalkozó) ez az összeg kerül visszafizetésre, amennyiben a csomagolás jellege azt indokolttá teszi..
3.1.2. Az áru a törvényben előírt 14 napos határidőn túl történő visszaküldése esetén az Eladó jogosult a termék visszafizetett vételárát minden megkezdett hónappal 5%-al csökkenteni, mely során az árucikk a Vevő birtokában volt és az amortizáció nem a mindennapos használat következménye.
3.1.3. Abban az esetben, ha a visszaküldött áru piszkos, kopott, sérült vagy tönkrement, az Eladónak jogában áll az árut a Vevőnek visszaküldeni az áru vételárának megtérítése nélkül.
3.2. A fent említett levonások mindig meghatározott árura vonatkoznak, és összevonhatóak.
3.3. A fenti levonások nem érvényesek, szerződéstől való elállás a kézhezvételtől számított 14 napon belül történik.
4. A vásárlás napjától számított 14 napos törvényes határidőn túli visszaküldéskor az elálláshoz mellékelni kell a minta-űrlapot a szerződéstől való elállás bejelentéséről, amely letölthető az Eladó weboldalán.
5. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a visszaküldött áru esetében a vételárat az VII.3. pontjában foglaltak szerint a meghosszabbított visszaküldési időszak részeként csökkentse.
6. Az szerződéstől való elállásra vonatkozó határidőt betartottnak kell tekinteni, amennyiben a szerződéstől való elállásról szóló jognyilatkozat megküldésre került az Eladó címére az érintett időszak lejárta előtt. A Vevő a szerződésfelbontást megküldheti az Eladó elektronikus címére is: kisokos@bonami.hu.
7. A Vevő-fogyasztó/vállalkozó köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállás tól számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő akkor számít betartottnak, ha a Vevő az árut a 14 nap eltelte előtt postára adja.
8. Ha a Vevő-fogyasztó/vállalkozó visszaküldi az árut, az Eladó visszatéríti a termék teljes, a Vevő által kifizetett árát, kivéve a VII. cikk 3. pontja szerinti levonásokat. Az Eladó nem köteles visszatéríteni a termék megvásárlásával kapcsolatos további költségeket (például, de nem kizárólagosan a szállítási költséget és a szállítással kapcsolatos további költségeket) a Vevő-fogyasztó/vállalkozónak.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségeit a Vevő viseli még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan nem küldhető vissza a szokásos postai úton (túlméretes áruszállítmányok). Az Eladó ezeket a költségeket a Vevőnek nem téríti meg, még utólag sem. Az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket a Vevő által választott fuvarozó árjegyzéke határozza meg, míg a túlméretes áruszállítmányok esetében a szállítási költségeket egyedileg kell kiszámítani a méretek és a súly alapján.
9. Az áruk Eladóhoz történő visszaküldésének közvetlen költségeit a Vevő-fogyasztó/vállalkozó viseli. Az Eladó ezeket a költségeket visszamenőleges hatállyal nem fizeti vissza a Vevőnek.
10. Az Eladó nem köteles szerződéstől való elállásból eredően visszatéríteni a Vevőtől-fogyasztótól/vállalkozástól kapott összeget azelőtt, mielőtt a Vevő visszaküldi az árut az Eladónak, illetve megfelelően bizonyítja, hogy az árut elküldte attól függően, hogy melyik következik be korábban. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a árut maga fuvarozza vissza.
11. Amennyiben az Eladó árengedményt ad az árura, az áru minőségének kompenzációja miatt a szerződéstől való elállás megelőzően, a Vevő-fogyasztónak/vállalkozásnak az áru kedvezménnyel csökkentett vételára kerül kifizetésre.
12. A nem tárgyi adathordozón kézbesített, automatikusan generált egyedi kóddal ellátott elektronikus utalványok az áru visszaküldési határidejének lejárta előtt kézbesített elektronikus tartalomnak minősülnek. Ezért az elektronikusan generált utalványok kézhezvételét követően azok visszaküldése és a visszatérítés igénylése nem lehetséges.
13. Amennyiben a Vevő fogyasztó/vállalkozó az áruval egyidejűleg bárminemű ajándékot kapott az Eladó és Vevő között megkötött ajándékozási szerződés azzal a feltétellel kerül megkötése, hogy szerződéstől való elállási esetén a Vevő köteles visszaszolgáltatni az ajándékot az Eladónak.
A reklamációval kapcsolatos egyéb hasznos információk az Eladó weboldalán is megtalálhatóak.
Ezen reklamációs szabályzat 2024.11.19 lépett hatályba. A Reklamációs szabályzat módosításának jogát fenntartjuk. A reklamációval kapcsolatos egyéb hasznos információk az Eladó weboldalán is megtalálhatóak.
ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS FELBONTÁSÁRA SZOLGÁLÓ ŰRLAP/REKLAMÁCIÓS JEGYZŐKÖNYV